Minggu, 08 November 2015

Teknik Rawatan Reiki

Teknik Rawatan Reiki

Rawatan Reiki

Reiki adalah rawatan Jepun yang digunakan sebagai jenis semula jadi penyembuhan berdasarkan tenaga kosmik. Dr. Mikaousui adalah seorang sami Buddha yang belajar semua mantera dari seluruh dunia. Kemudian Ia mengajar mereka kepada orang-orang yang dipilih. Beliau adalah Guru Reiki.

Kaedah rawatan:

Manusia 7 chakra dalam badannya. Man mendapat penyakit kerana blok salah satu daripada chakra se. Untuk membersihkan chakra Reiki digunakan melalui tangan. Tiada ubat, tiada suntikan perlu.

Attunement ini:

Reiki dipindahkan kepada pelajar oleh master Reiki itu melalui proses attunement. Sesiapa sahaja boleh belajar Reiki.

1 dan 2 darjah Reiki ini seperti: Memberi rawatan diri dan rawatan yang jauh.

Ijazah Sarjana:

Selepas dua darjah lebih, tahap seterusnya adalah ijazah sarjana. Itulah kita boleh memberi attunement kepada sesiapa yang berminat untuk belajar Reiki.

Dirawat untuk Semua Penyakit:

Penyakit Biasa: Tiga hari penyembuhan adalah perlu

Penyakit kronik: Minimum 21 hari penyembuhan perlu. Hari maksimum boleh meningkat kepada pelajar dan juga untuk pesakit yang mempunyai penyakit kronik sehingga masa pengawetan mereka. Proses penyembuhan didahului sehingga mereka sembuh.

Teknik:

1. Chanting Mantera

2. Dowsing

3. Crystal

4. Piramid

1. Chanting Mantera

Jika seseorang itu mengalami sakit kepala yang teruk, guru Reiki yang meminta beliau untuk menutup mata dan rawatan Reiki dimulakan dengan mengucapkan mantera. Pada terjejas bahagian tiga hari dia mendapat sembuh.

2. Dowsing

(Menggunakan bandul) menjangkakan sakit perut yang teruk, dia diminta untuk duduk menutup matanya. Bandul itu diadakan di hadapan-Nya. Jika bandul pergi ke sebelah kiri, Ia memberikan keputusan negatif. Jika bandul pergi ke sebelah kanan, ia memberi hasil yang positif sehingga bandul pergi ke sebelah kanan kita perlu memuji-muji mantera dan dowsing itu dilakukan.

3. Crystal

Dengan mengekalkan kristal yang besar kepada pesakit bahagian yang terjejas, blok dikeluarkan. Selepas membaca mantera blok dikeluarkan dari kristal.

4. Piramid

Seseorang yang mahu mencapai matlamat. Dia boleh menulis kertas apa matlamat dia perlu adalah untuk mencapai tempat pertama dan seterusnya. Maka dia telah membersihkan piramid dengan Reiki. Selepas itu beliau perlu menyemak sama ada positif melalui dowsing. Selepas itu piramid sembuh. Kemudian akhir sekali pencapaian ditulis dalam kertas hendaklah disimpan di bawah piramid dengan menetapkan satu hari dan tarikh, dengan mengucapkan mantera setiap hari sehingga matlamat dicapai. Sesungguhnya matlamat kita akan tercapai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar