Minggu, 08 November 2015

Faedah Lavender Minyak Essential Untuk Kemurungan yang ringan

Faedah Lavender Minyak Essential Untuk Kemurungan yang ringan

Kami semua berasa pada satu masa atau yang lain, yang menjulang awan kemurungan seperti satu di perdagangan farmaseutikal.

Apabila blues melanda bagaimanapun, adakah anda tahu terdapat banyak yang anda boleh lakukan untuk meningkatkan gejala anda seperti berada di farmasi? Ia adalah benar. Jika blues anda ke bawah, mengapa tidak mencuba amalan alternatif tua yang menggunakan lavender terapi minyak pati?

Terdapat penafian, namun. Kemurungan boleh dianggap sebagai masalah yang serius dan kronik. Jika anda rasa cemberut ia sentiasa terbaik untuk pertama membuat lawatan ke doktor anda. Namun jika anda mengalami pertarungan asas blues, lavender cekap dalam merangsang mood dan sering boleh membantu untuk membawa pemikiran semula ke dalam hubungan dengan emosi yang sihat.

Bagaimana untuk kerja lavender, terapeutik? Untuk bermula, penerangan ini melibatkan kimia asas. Minyak Lavender adalah penyulingan dari kilang lavender itu sendiri. Intipati tumbuhan suling ke dalam cecair dengan proses kimia halus. Pekat Its disimpan dan disimpan dalam botol gelap bebas daripada cahaya matahari.

Dalam bentuk ini, bau yang asli dan bunga lavender ini dapat merangsang bahagian emosi otak dan juga boleh membantu untuk membersihkan sistem pernafasan, dan juga (Ref. Essential Oil Meja Rujukan, Essential Sains Publishing).

Peraturan asas: Pertama, pastikan anda hanya menggunakan minyak lavender gred terapeutik. Gred terapeutik untuk memastikan minyak adalah bebas daripada pengisi dan bahan tambahan dan lain-lain bahan kimia yang jahat yang sering mencari jalan mereka ke jenama kedai runcit.

Cara Penggunaan: Ambil beberapa titis lavender ke dalam telapak tangannya bersama-sama dengan "minyak pembawa." Jika anda baru untuk menggunakan minyak lavender ini boleh termasuk minyak jojoba atau lain minyak sayur-sayuran yang anda telah dibeli atau yang anda mungkin ada di tangan. Seterusnya, gosok tapak tangan bersama-sama beberapa kali, kemudian cawan tangan di sekitar hidung dan menyedut. Ini proses yang mudah serta-merta boleh mencabut roh dan bergerak anda keluar dari ruang mental yang gelap.

Perkataan-hati mengenai terapeutik minyak gred lavender. Ramai orang yang sensitif kepada lavender kerana ia boleh menyebabkan kerengsaan kulit atau reaksi kulit yang lain apabila digunakan "kemas" atau terus dari botol. Atas sebab ini, sentiasa menggunakan minyak pembawa seperti jojoba (sekurang-kurangnya pada awal terapi minyak lavender anda). Ramai pakar juga mencadangkan, menunggu sehingga anda tahu bagaimana badan anda bertindak balas kepada lavender sebelum anda mula bereksperimen dengan lavender adalah satu idea yang bijak, juga.

Terlalu, jika anda mempunyai nasib malang mendapat apa-apa minyak pati ke dalam mata atau membran mukus, ia adalah bijak untuk TIDAK menggunakan air untuk mencuci keluar. Walaupun ini seolah-olah tidak logik pada mulanya, kimia asas mencadangkan seperti menarik seperti. Oleh itu, sejumlah kecil minyak pembawa pada kapas swabbed seluruh bahagian atas kelopak mata tertutup serta-merta akan mengeluarkan apa-apa sisa minyak yang bersalah penting.

Cara-cara lain untuk menggunakan lavender termasuk:

mewujudkan atau membeli kemenyan aromaterapi atau lilin
mewujudkan minyak urut dengan mencampurkan dengan minyak pembawa seperti jojoba
mewujudkan bungkus dari resipi aromaterapi yang boleh menyegarkan laci dan almari
menggunakan peresap minyak pati untuk mencantikkan, serta membersihkan udara patogen dan toksin, dan juga
Beberapa cara yang lebih bijak untuk memasukkan lavender ke dalam hari anda termasuk:

membeli sebuah kalung aromaterapi yang akan meresap minyak pati di bawah hidung anda di siang hari
campuran lavender dengan baking soda, tersebar di seluruh permaidani, tunggu 20 minit dan kemudian vakum
hanya menyedut minyak pati lavender pada siang hari untuk mengangkat kepada jiwa itu
Cara-cara lain untuk menggunakan lavender untuk bersantai termasuk: meletakkan beberapa titik di tangan dan menggosok mereka pada bahagian bawah kaki sebelum tidur. Di samping itu, menyapu lavender anda tangan diselitkan lebih bantal untuk mencipta, kesan santai bunga.

Bersama-sama dengan diet yang sihat, senaman yang sederhana, penggunaan air yang mencukupi dan gaya hidup yang bebas daripada tekanan, minyak pati lavender adalah pujian kepada mana-mana bersantai dan semula jadi terapi anti-depresan.

Rujukan:

Sains Essential, Inc. (2006). Minyak pati rujukan meja (ed 3d.). Utah: Sains Essential Publishing

Tidak ada komentar:

Posting Komentar