Minggu, 08 November 2015

Manfaat Kesihatan Urut yang

Manfaat Kesihatan Urut yang

Beribu-ribu tahun, teknik tangan dan jari urut dan tekanan yang mudah tetapi sangat kuat telah menjadi sebahagian daripada sistem penyembuhan semulajadi China, Jepun, India dan tamadun besar lain di seluruh dunia. Adalah dipercayai bahawa kuasa dan kesihatan penyembuhan manfaat dari urutan akan membawa kelegaan daripada sakit dan menghapuskan pelbagai jenis penyakit biasa tanpa dadah, prosedur perubatan, dan tanpa kesan sampingan. Dengan bantuan urut, anda akan dapat untuk selamat dan hanya mengembalikan keseimbangan, memperbaharui tenaga dan daya hidup, melegakan tekanan dan ketegangan, dan mengurangkan sakit sehari-hari dan sakit dan aduan biasa seperti sakit kepala, senggugut, sakit leher, dan ketegangan mata. Urutan membantu badan memulihkan diri sendiri.

Ini kaedah rawatan purba urut boleh digunakan dengan berkesan bersama-sama dengan perubatan Barat moden, dan yang digunakan dalam cara yang di hospital-hospital di mana-mana tetapi hanya baru-baru ini.

Pendekatan Barat untuk kesihatan
Perubatan barat moden telah tidak memberi tumpuan sangat pada manfaat kesihatan urut dan kaedah holistik lain. Sebaliknya, ia telah memberikan perhatiannya hampir keseluruhannya untuk menyembuhkan penyakit, bukannya mewujudkan kesihatan. Kepakarannya bergantung dalam pembedahan dan ubat-ubatan untuk memulihkan kesihatan apabila seseorang menjadi sakit. Banyak nyawa telah diselamatkan oleh pendekatan ini, kadang-kadang hampir ajaib. Walau bagaimanapun, ubat-ubatan sering mempunyai kesan sampingan toksik, yang melemahkan badan, menyebabkan masalah masa depan yang kemudiannya perlu dirawat dengan lebih dadah.

Pendekatan Timur untuk kesihatan untuk menggunakan terapi urut
Pendekatan sistem penyembuhan semula jadi dari Timur adalah agak berbeza. Matlamat utama mereka bukan untuk menyembuhkan penyakit ini apabila ia berlaku, tetapi untuk mencegahnya. Sistem ini menggalakkan kesihatan yang baik dengan memberi perhatian kepada keseimbangan dalam kehidupan sendiri melalui diet, senaman, meditasi, dan pengurusan tekanan. Perkhidmatan urut terutama bermanfaat untuk pengurusan tekanan.

Memandangkan semua bukti manfaat kesihatan urut, Anda akan berfikir urutan biasa akan menjadi lebih penting kepada kita sebagai mengambil vitamin harian kita dan petang berjalan kaki. Berita baik adalah bahawa Barat akhirnya mengejar. Urutan kini ditawarkan di hampir semua hotel-hotel utama dan spa. Mereka ditawarkan pada pelayaran dan di salun rambut dan yang terbaru dalam makanan kesihatan rangkaian kedai runcit yang terkenal di Amerika Syarikat dan Kanada. Ya, anda kini boleh membeli segelen susu dan mendapatkan urutan Shiatsu indah semua pada sebelah petang yang sama.

Mesej melibatkan melepaskan ketegangan daripada otot di dalam badan dan terdapat beberapa variasi urut menggunakan titik tekanan tertentu. Dua yang paling popular adalah urut Sweden dan urutan Shiatsu.

Shiatsu, satu bentuk urut untuk menggalakkan kesihatan yang baik
Shiatsu, seperti lain-lain terapi urutan tekanan jari, adalah sebahagian daripada pendekatan yang menyeluruh untuk kesihatan yang baik. Tersumbat dalam aliran tenaga dan ketidakseimbangan dalam sistem sering akibat daripada tabiat peribadi dalam diet dan aktiviti, serta persepsi peribadi kita, pemikiran dan tindak balas emosi. Faktor-faktor lain seperti umur, gaya hidup, walaupun cuaca semua memainkan peranan.

Kerana saling begitu banyak faktor, adalah penting untuk tidak menggunakan Shiatsu terapi mesej di jalan biasa ramai orang hari ini ubat penggunaan: bermunculan pil untuk melegakan gejala-gejala dan bukan mendapat tahu mengapa mereka mempunyai masalah dan membetulkan punca asas. Sebagai contoh, dengan mengambil anti-asid yang boleh melegakan sakit perut, tetapi punca mungkin dari terlebih makan, atau makan makanan yang terlalu berat, terlalu berminyak atau terlalu pedas untuk anda. Ini tidak bermakna salah untuk mendapatkan melegakan gejala apabila sesuatu yang menyakitkan atau tidak seimbang. Tetapi ia adalah satu kesilapan untuk bergantung kepada "peluru ajaib" pendekatan bukan mencari keluar dan membetulkan punca, kerana gejala yang sama berulang kali akan timbul sehingga anda meminda gaya hidup anda.

Menggabungkan urut dengan teknik-teknik lain
Di bawah ini adalah contoh bagaimana mesej digabungkan dengan teknik-teknik lain boleh mengurangkan masalah kesihatan seperti kebimbangan.

Mengurangkan kebimbangan
Bermeditasi. Untuk menenangkan fikiran dan berehat badan, mengamalkan beberapa bentuk meditasi atau bersantai, seperti Relaksasi Response, visualisasi atau apa sahaja yang anda telah mendapati bahawa membantu anda melegakan tekanan. (Dalam satu kajian penting membandingkan kaedah bersantai dan meditasi, TM adalah dua kali lebih berkesan seperti mana-mana kaedah lain untuk mengurangkan keresahan.)

Adalah lebih baik untuk mempunyai arahan meditasi daripada guru yang berkelayakan. Untuk membantu anda sekarang, cuba ini: Duduk dengan mata tertutup dan mental "menonton" pernafasan anda. Perhatikan udara sejuk masuk melalui hidung dan bagaimana dada atau perut anda mengembang; notis pengeluaran nafas, udara yang lebih panas terhadap lubang hidung anda, dada dan menyelesaikan perut. Hanya duduk diam-diam dan mengekalkan kesedaran anda seperti ini, menjadikan ia secara senyap-senyap kembali setiap kali anda hanyut. Adakah ini untuk 10-01 Mei minit. Dua kali sehari adalah yang terbaik.

TRY MASSAGE A. Jika anda mampu, dapatkan urutan badan penuh oleh profesional yang terlatih. Ini adalah salah satu cara terbaik untuk berehat dan melepaskan tekanan dan ketegangan. Anda boleh memberi diri anda urut sangat menenangkan di rumah dalam hanya beberapa minit. Sedikit memanaskan 2 atau 3 auns minyak (bijan, bunga matahari atau kelapa adalah baik), dan memohon kepada seluruh badan anda. Gosokkan sedikit minyak ke dalam kulit kepala anda dengan tapak tangan, sapu seluruh dahi anda dan di sepanjang tulang pipi anda. Gosok di sepanjang tulang panjang badan (tangan, kaki), dan menggunakan gerakan membulat pada siku, lutut, dan bahu. Gosok dada dan abdomen anda dan sejauh sekitar di belakang anda seperti yang anda boleh mencapai. Hanya menggunakan rata tapak tangan; menguli otot adalah tidak penting. Kemudian urut kaki anda, terutamanya tapak kaki. Ikuti dengan mandi air panas atau pancuran, dan melihat bagaimana santai anda rasa. Jika anda tidak mempunyai masa untuk urutan keseluruhan, sapu sedikit minyak ke dalam kulit kepala anda dan tapak kaki anda.

Menggunakan terapi urut untuk menggalakkan kesihatan yang baik adalah salah satu cara untuk memulakan bertanggungjawab menjaga kesihatan anda sendiri. Anda mungkin mula menyedari, sebagai contohnya, bagaimana terbiasa anda telah menjadi ketegangan, kekejangan atau sakit. Lebih meningkatkan kesedaran badan yang anda menjadi, lebih cepat anda akan melihat ketegangan di bahu, leher, ke mana saja ia mula mengumpul. Sekarang anda akan dapat untuk membubarkan ia serta-merta, sebelum ia mempunyai peluang untuk berkembang menjadi sesuatu yang lebih serius.

Jadi mendapati diri anda ruang yang selesa dan mengetepikan beberapa waktu, dengan keinginan untuk menumpukan sepenuh perhatian kepada badan anda. Sama ada anda menghabiskan 15 minit sehari untuk pencegahan, atau bekerja di tempat-tempat tertentu apabila anda merasa tegang, letih, kaku, atau achy, memberi manfaat kesihatan mesej cuba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar