Minggu, 08 November 2015

Ketidaksejajaran tulang belakang - The Chiropractic "rongga"

Ketidaksejajaran tulang belakang - The Chiropractic "rongga"

Hampir setiap orang pergi untuk melihat doktor gigi. Sebahagian besar daripada kita pergi untuk pemeriksaan rutin setiap enam bulan untuk memastikan bahawa gigi yang bersih dan bahawa kita tidak mempunyai rongga yang terbentuk sejak lawatan terakhir kami. Ini menimbulkan persoalan, mengapa tidak lebih ramai orang pergi melihat chiropractor untuk pemeriksaan rutin tulang belakang mereka? Ketidaksejajaran tulang belakang, apa chiropractors rujuk sebagai subluxations, adalah hampir sama dengan rongga gigi dan patut dijaga dengan kepentingan yang sama.

Pertama, kedua-dua subluxations dan rongga berlaku secara perlahan-lahan dari masa ke masa. Sama seperti anda tidak mendapat rongga dengan segera selepas makan sekeping gula-gula, subluxations tidak berlaku secara spontan. Mereka adalah hasil daripada tindakan berulang-ulang dari masa ke masa. Juga, apabila kita mempunyai rongga, kita biasanya tidak merasa gejala segera. Ia mengambil sedikit masa untuk pereputan untuk menetapkan dalam sebelum kita melihat apa-apa ketidakselesaan. Begitu juga, subluxations boleh wujud untuk tempoh masa yang panjang sebelum kita melihat apa-apa kesakitan. Hanya kerana anda tidak merasa sakit, tidak bermakna bahawa anda adalah bebas daripada rongga atau ketidaksejajaran tulang belakang.

Setelah salah jajaran tulang belakang wujud, ia akan terus maju sehingga ia telah diperbetulkan. Ia tidak akan menjadi lebih baik dengan sendiri. Rongga yang banyak cara yang sama, apabila kerosakan gigi telah ditetapkan dalam, ia hanya akan berkembang dan menjadi lebih teruk sehingga ia dipasang. Jika ia tidak ditetapkan dengan cara yang tepat pada masanya, rawatan menjadi lebih sukar, dan boleh menyebabkan kanal akar atau perlu mempunyai gigi yang ditarik. Begitu juga, jika salah jajaran tulang belakang tidak diperbetulkan awal, rawatan akan mengambil masa yang lama untuk membetulkan dan akhirnya mungkin memerlukan rawatan yang lebih invasif seperti pembedahan.

Berita baik adalah, seperti kaviti, ketidaksejajaran tulang belakang boleh diperbetulkan. Walau bagaimanapun, seperti hanya doktor boleh mengisi rongga, hanya tulang boleh menetapkan subluxations. Mereka telah dilatih untuk mencari dan membetulkan ketidaksejajaran tunjang tepat dan berkesan. Cara yang paling mudah dan paling cepat untuk membetulkan ketidaksejajaran tulang belakang adalah dengan meletakkan mereka sebelum mereka menyebabkan kesakitan. Apabila sakit di set, ia akan mengambil masa yang lama untuk membetulkan, kerana salah jajaran yang telah hadir untuk tempoh yang lebih lama.

Seperti yang anda lihat, kaviti dan ketidaksejajaran tulang belakang mempunyai lebih banyak persamaan daripada anda mungkin telah asalnya fikir. Kedua-duanya berlaku secara perlahan-lahan dari masa ke masa dan terus maju sehingga mereka telah ditetapkan. Walaupun mereka mungkin wujud tanpa rasa sakit untuk tempoh masa, akhirnya set sakit dan tidak akan bertambah baik sehingga ia telah dipasang dengan betul. Sekarang anda tahu persamaan, pertimbangkan membuat temujanji dengan chiropractor untuk penilaian tulang belakang, anda mungkin mempunyai "rongga" anda tidak tahu tentang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar