Minggu, 08 November 2015

Kos Sederhana Untuk Chiropractic Care

Kos Sederhana Untuk Chiropractic Care

Pada Kos Penjagaan Chiropractic

Dengan keadaan ekonomi negara-negara menghadapi dunia sekarang, adalah penting bahawa individu melihat nilai mengekalkan kesihatan seseorang dalam keadaan terbaik. Seperti pepatah lama, satu auns pencegahan adalah lebih baik daripada satu paun untuk sembuh. Menangani sakit serta-merta boleh menjimatkan sejumlah besar wang kerana ia boleh mencegah kemerosotan keadaan badan anda. Terdapat beribu-ribu sejarah kes di mana tindakan mudah melihat chiropractor bertindak sebagai pemberhentian rangka kemerosotan / otot. Terdapat juga ribuan sejarah kes di mana hanya setelah melihat chiropractor akan menghalang keadaan mereka kemerosotan.

Pada masa kini, ramai individu mengambil jalan keluar dengan ubat-ubatan alternatif untuk manfaat dan kemudahan. Penjagaan kiropraktik adalah salah satu daripadanya. Ia menyediakan rawatan perubatan kepada orang yang mempunyai masalah belakang pada kos yang agak murah. Satu kajian perbandingan baru-baru ini telah dijalankan ke atas individu yang menjalani rawatan kiropraktik berbanding mereka yang memilih untuk rawatan perubatan tradisional. Terdapat tiga kawasan yang menjadi fokus kajian ini, kadar pembedahan, pengimejan diagnostik dan tahap kepuasan pesakit.

Ia telah mendapati bahawa pesakit yang memilih rawatan kiropraktik membelanjakan kurang daripada mereka yang memilih untuk rawatan perubatan tradisional. Di samping itu, rawatan kiropraktik kos kira-kira 90% kurang daripada pembedahan. Sesi kiropraktik purata kos purata sebanyak $ 65. Faktor yang mempengaruhi perbezaan harga termasuk kos yang meningkat daripada prosedur yang berbeza-beza yang dilakukan, peringkat rawatan pesakit dan lokasi geografi klinik dan pesakit. Lawatan awal untuk pengamal kiropraktik mungkin kos lebih tinggi kerana prosedur yang perlu dilakukan pada lawatan pertama dan tempoh masa perundingan. Walau bagaimanapun, kadar ini biasanya berkurangan jauh untuk berjaya lawatan. Sudah tentu, setiap doktor mempunyai kadar mereka sendiri dan kos akhir sebenar boleh turun naik tetapi jumlah di atas akan menjadi kos purata untuk penjagaan kiropraktik.

Faktor-faktor lain yang mempengaruhi kos akan menjadi prosedur yang diperlukan untuk rawatan tambahan seperti sinar-X, sesi urut atau akupunktur. Doktor yang merawat anda akan memberitahu anda terlebih dahulu mereka harus menyarankan anda menjalani prosedur ini. Mungkin ada tindakan lain doktor mungkin mahu membentuk sebelumnya pada anda - tidak ada kekurangan jenis ujian - dan ini boleh memberi kesan kepada kos.

Terdapat cara-cara untuk membantu individu mendapatkan rawatan kiropraktik yang lebih berpatutan. Kebanyakan pelan insurans kesihatan termasuk penjagaan kiropraktik. Di samping itu, rawatan ini adalah ditolak cukai. Pelan pembayaran tunai asas boleh memberi kos yang lebih murah untuk pesakit daripada membayar mengikut terma.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar