Minggu, 08 November 2015

Apa Chiropractic Care Boleh Lakukan untuk jangkitan telinga

Apa Chiropractic Care Boleh Lakukan untuk jangkitan telinga

Otitis Media adalah jangkitan telinga biasa terutamanya di kalangan kanak-kanak. Masalah ini biasanya ditangani dengan pemberian antibiotik, dekongestan, antipiretik dan tiub tympanostomy di telinga. Nasib baik ini boleh diatasi dengan penjagaan kiropraktik.

Selama bertahun-tahun, langkah-langkah pembetulan yang telah dipersoalkan oleh pengamal kerana kesan sampingan yang buruk membawa kepada pesakit. Pembedahan tiub telinga, untuk satu, telah dipilih untuk memberikan sedikit kesan langsung pada masalah. Pembentukan parut di gendang telinga yang diperoleh oleh kanak-kanak daripada pembedahan juga boleh membawa kepada kehilangan pendengaran. Tesis menakutkan boleh membuat iritasi pada saluran telinga juga.

Jangkitan telinga adalah salah satu masalah kesihatan yang boleh diatasi dengan penjagaan kiropraktik. Otitis Media, untuk satu, jangkitan telinga biasa di kalangan kanak-kanak, boleh dirawat dengan tulang yang pakar dalam bidang pediatrik itu. Yang salah jajaran atas dua vertebra tulang belakang biasanya punca masalah ini. Keadaan tulang belakang untuk kanak-kanak dan bayi mungkin telah berlaku sejak lahir. Doktor boleh mengesan keadaan ini sesiapa sahaja, dan langkah pembetulan adalah sangat mudah dan tidak menyakitkan.

Semasa bersalin bayi, jika pergerakan berlebihan telah digunakan termasuk mengheret dan berpusing kepala bayi yang baru dilahirkan, proses ini dalam kebidanan menyebabkan trauma pada tulang belakang atas bayi. Walaupun penghantaran tanpa apa-apa komplikasi yang dilaporkan boleh menyebabkan salah jajaran tulang belakang dan otot dalam kekejangan bayi. Apabila tulang belakang bayi adalah jajar atau rosak, cecair yang sepatutnya menyalir secara semula jadi dari saluran telinga bayi juga terganggu. Daripada mengalir keluar dari telinga, kolam cecair dalam terusan. Jika ini kekal lama di dalam telinga bayi, kes jangkitan telinga. Masalah ini, bernasib baik, boleh pendek-circuited oleh doktor kiropraktik oleh manual atau bukan manual pelarasan mudah ke kawasan ini.

Ia telah mendapati bahawa tulang belakang yang tidak sihat sejak lahir menyebabkan sistem imun bayi merosot. Tempoh ini dalam kehidupan bayi adalah yang paling penting sebagai asas untuk pertumbuhan terakhir badan itu sedang diletakkan. Jangkitan dalam telinga, hidung dan tekak dengan itu menjadi masalah biasa kepada pesakit dengan keadaan itu. Kiropraktor dilatih untuk menangani apa-apa syarat dan telah membantu kanak-kanak dengan jangkitan telinga untuk tahun sekarang. Keputusan yang luar biasa telah dinyatakan dengan pesakit yang telah ditadbir penjagaan kiropraktik. Kanak-kanak yang telah menerimanya sejak lahir kesihatan statistik yang lebih dan gembira juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar