Minggu, 08 November 2015

Pemulihan semula jadi untuk Penyakit Biasa

Pemulihan semula jadi untuk Penyakit Biasa

Berapa banyak yang anda menghargai kesihatan anda? Hari ini, dadah makmal yang dihasilkan mula kehilangan populariti mereka kerana ramai orang yang mementingkan kesihatan kini beralih kepada ubat semula jadi. Mengapa? Ia adalah satu fakta bahawa kebanyakan ubat-ubatan mengandungi bahan kimia berbahaya yang boleh memburukkan lagi keadaan kesihatan seseorang; kebanyakan ubat-ubatan ini juga sangat mahal. Dengan kemampuan, efektifitas, dan dijamin tiada kesan sampingan, orang memilih untuk memilih penawar semula jadi lebih dadah sintetik.

Penyakit yang paling biasa hari ini yang mungkin memerlukan ubat-ubatan serta-merta dan pengawasan kesihatan yang ketat adalah asma, kencing manis dan tekanan darah tinggi. Penyakit-penyakit ini menuntut kos yang besar untuk mengelakkan pesakit daripada mengalami tanda-tanda keadaan ini. Hari ini anda akan belajar bagaimana untuk mengawal kesihatan anda sendiri tanpa kos tambahan, hanya dengan hasil yang dijamin melalui rawatan rumah berikut.

Untuk Asma

Jika anda mempunyai asma, pasti anda menghadapi masalah dengan pernafasan anda. Biasanya pesakit asma akan menggunakan nebulizers atau inhaler untuk membersihkan saluran udara mereka. Kebanyakan ubat-ubatan ini adalah mahal dan dalam sesetengah kes boleh membawa anda banyak kesan sampingan. Berikut adalah barangan isi rumah biasa dan ubat semula jadi anda boleh gunakan untuk menyembuhkan asma anda:

Mendapatkan mandian wap yang bagus untuk membantu melegakan paru-paru sesak.
Rebus ulas bawang putih dalam susu dan minum setiap hari (sering penawar terbaik semula jadi untuk asma).
Membuat teh halia, tambah ulas bawang putih juga, dan minum pada waktu pagi dan sebelum tidur.
Menggabungkan jus lemon, lobak, dan sudu teh beberapa madu; campuran; masak dengan api kecil selama 20 minit; dan mengambil 1 sudu kecil. itu setiap hari (pada waktu pagi).
Menggabungkan madu, susu, minyak zaitun, dan ulas bawang putih; membawa mereka sehingga mendidih, panas, dan minum setiap hari.
Untuk Diabetes

Diabetes adalah satu perintah pemakanan yang sangat Baik biasanya disebabkan oleh kekurangan insulin di dalam badan. Walaupun kebanyakan pesakit kencing manis menyuntik insulin di dalam badan mereka untuk menormalkan paras glukosa mereka, rawatan rumah berikut adalah alternatif yang hebat untuk menyembuhkan diabetes:

Bittermelon. Kedua-dua daging dan jus adalah ubat yang baik untuk kencing manis.
Rebus daun mangga segar dan minum setiap hari sebagai teh.
Mengambil badam direndam setiap pagi.
Minum jus limau gedang.
Rebus Tulsi daun, belpatras dan neem daun dengan air; minum setiap pagi (terbaik diambil dengan perut kosong).
Tekanan Darah Tinggi

Tekanan darah yang normal adalah penting untuk peredaran darah yang betul; diet yang tidak betul digabungkan dengan maksiat dan lebih tekanan boleh menyebabkan tekanan darah meningkat. Dalam kes ini, anda perlu tahu apa remedi rumah untuk menggunakan:

Makan tembikai setiap hari sejak buah ini terbukti berkesan terhadap tekanan darah tinggi.
Menggabungkan satu sudu teh cili merah dan air hangat; minum setiap masa tekanan darah anda meningkat.
Menggabungkan bawang putih dan kismis dan mengambil ia untuk segera menurunkan tekanan darah anda.
Bagi penawar jangka panjang, makan betik segar setiap hari selama sebulan untuk mengekalkan tekanan darah yang normal.
Campurkan jus bawang dan madu tulen. Ambil dua sudu besar campuran ini dua kali sehari.
Ubat-ubatan ini rumah bukan sahaja murah tetapi juga berkesan. Walau bagaimanapun, perlu diingat bahawa semua orang mempunyai keadaan kesihatan yang berbeza. Ia masih terbaik untuk kerap melawat doktor anda dan biarkan dia tahu bagaimana ubat semula jadi kepada kamu dengan penyakit anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar