Minggu, 08 November 2015

Apa Therapy Bodytalk?

Apa Therapy Bodytalk?

Pernah tertanya-tanya mengapa fikiran dan sambungan badan adalah penting dalam pemulihan penyembuhan seseorang? Ia adalah kerana kesan yang besar saling memberikan kepada kadar pemulihan dan keberkesanan rawatan. Memanipulasi minda dalam apa-apa cara ia berfungsi dengan badan boleh membuat mukjizat dan keajaiban dalam keadaan fizikal mana-mana orang.

Terapi Bodytalk adalah jenis urut terapeutik yang menggunakan prinsip-prinsip meditasi dijumpai di dalam Yoga, sistem mata tekanan dalam Acupressure, dan saling badan yang terdapat dalam kinesiologi digunakan. Ini jenis terapi dikenali untuk penyembuhan pelbagai keadaan tanpa pelanggan yang mendaftar untuk sesi yang tidak terhad. Teknik-teknik yang walaupun agak mudah apabila anda melihat ia benar-benar berkesan dalam menangani pelbagai isu-isu kesihatan dalam badan kita.

Teknik-teknik yang digunakan pada pelanggan adalah seratus peratus selamat dan tidak invasif. Terapi sendiri adalah agak santai dan menenangkan yang baik untuk orang-orang yang selepas melegakan tekanan, ketegangan dan keletihan. Kaedah-kaedah yang digunakan tidak manipulatif kerana mereka tidak menggunakan pukulan urut. Sebaliknya, ahli terapi menjalankan menoreh cahaya pada beberapa bidang utama badan agar bahagian untuk menilai semula kesihatan dan mengimbangi aliran tenaga dalam badan pelanggan. The Menjajar semula tenaga badan atau tenaga kehidupan juga merupakan sebahagian daripada tujuan dalam terapi Bodytalk.

Terapi ini berfungsi pada peraturan berdasarkan keutamaan apabila melakukan sesi terapi Bodytalk untuk betul menangani masalah dengan cara yang lebih khusus. Tapping juga digunakan sebagai satu cara untuk mengukur kesihatan dan menentukan keseimbangan badan. Selain penorehan digunakan sebagai satu cara untuk menilai keadaan semasa dan kemajuan terapi, ia juga merupakan teknik utama yang digunakan dalam terapi untuk memulihkan semula badan melalui penilaian semula badan dan kesedaran peningkatan dengan keadaan kesihatan. Ujian otot pada pergelangan tangan juga dilakukan semasa sesi untuk mendapatkan maklumat mengenai keutamaan penyembuhan badan pelanggan. Melalui ini, kesihatan fizikal bertambah baik dan menjadi lega dari pelbagai keadaan termasuk sakit kepala, sakit badan, masalah penghadaman dan banyak lagi.

Dalam sesi terapi BodyTalk, pelanggan diminta untuk berbaring di zon selesa mereka menghadap ke atas di atas meja urut dengan pakaian mereka pada. Kebanyakan masa dalam sesi terapi yang dibelanjakan untuk proses menoreh daripada terapi yang biasanya dilakukan di kepala dan jantung. Walau bagaimanapun, ahli terapi sentiasa berbeza di mana dia mengetuk sebagai pengamal seni penyembuhan ini percaya bahawa setiap orang adalah berbeza daripada satu sama lain. Proses penyembuhan sebenarnya berdasarkan penemuan perubatan terapi semasa penilaian kesihatan pelanggan.

Walaupun terapi adalah selamat untuk sesiapa sahaja untuk mencuba, adalah lebih baik jika kita mendapatkan sesi terapi dari seseorang yang terlatih dan berpengetahuan dalam apa yang dia lakukan untuk mendapatkan manfaat terbaik daripada terapi. Terapi yang berpendidikan tinggi tahu bagaimana untuk melaksanakan dengan betul dan mencetuskan pemulihan diri kebolehan badan untuk membantu dirinya pulih daripada keadaan sekarang pada kadar yang lebih cepat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar