Minggu, 08 November 2015

Bukti Bahawa Hypnotherapy Bukan Hanya perdukunan

Bukti Bahawa Hypnotherapy Bukan Hanya perdukunan

Terdapat banyak mitos mengenai hipnosis, semuanya yang akan menanamkan rasa takut yang besar dan yang tidak perlu dalam orang yang jika tidak boleh mendapat manfaat yang besar daripada potensi terapeutiknya. Ini kesilapan berkisar dari ketakutan yang ditinggalkan dalam berkhayal hipnosis untuk hari pada akhir, untuk berfikir bahawa hanya mereka yang lemah semangat boleh dipukau, kepada anggapan salah bahawa hypnotherapists adalah semata-mata berbunyi.

Bagi kebanyakan orang andaian dan kebimbangan sebenarnya menghalang mereka di jejak mereka. Mereka tidak akan mempertimbangkan menggunakan hipnosis kerana, dengan baik, ia perdukunan! Ini boleh menjadi satu andaian yang begitu banyak tertanam dalam sistem kepercayaan orang-orang yang mereka tidak mendapat mana masa lalu dan mengumpul maklumat mengenai perkara ini; maklumat dan penyelidikan yang sudah pasti akan mengubah fikiran mereka.

Kami melakukan ini dengan banyak perkara dalam kehidupan. Kami membuat snap atau segera keputusan dalam sekelip mata tanpa mengetahui atas dasar apa minda bawah sedar kita datang kepada mereka kesimpulan.

Ibu saya telah membincangkan terakhir mengapa dia telah "sentiasa suka ikan bilis". Rupa-rupanya sos bilis merupakan kegemaran datuk beliau dan dengan itu ia dimasak banyak apabila dia membesar dan dengan itu beliau telah diperkenalkan kepada positif dan kerap pada usia yang muda. Dia tidak faham mengapa ada orang yang tidak ingin sos bilis! Sekarang, saya pasti kita semua boleh dikaitkan dengan jenis senario. Apabila ada sesuatu yang biasa kepada kita, kita mengambil ia sebagai memandangkan ia adalah perkara biasa.

Ia bukan sahaja rasa keutamaan dan tingkah laku yang kita mengasimilasikan dengan cara yang mudah dan tidak sedarkan diri. Sikap dan kepercayaan juga menyelinap senyap-senyap ke dalam fikiran bawah sedar kita. Selalunya, kita tidak tahu di mana kepercayaan itu telah keturunan, sehingga anda mula mempersoalkan mereka, sudah tentu.

Ini adalah bagaimana ibu saya datang untuk bekerja mengapa dia suka ikan bilis begitu banyak manakala saya perlu akui tidak suka kepada mereka yang gigih! Kami tidak sering bertanya kepada diri sendiri mengapa kita melakukan perkara-perkara atau mengapa kita berfikir sesuatu. Kami hanya "tidak". Kami hanya "berfikir". Ia hanya "bagaimana ia adalah" untuk kita.

Malangnya, hipnosis sering turun ke dalam jurang ini penghawa tidak disengajakan. Ia hanya apabila seseorang itu mula mempersoalkan mengapa mereka memegang kepercayaan itu, dan meneruskan untuk melakukan sedikit penyelidikan mereka dapat membuka minda mereka kepada banyak manfaat yang hipnoterapi tawaran.

Penyelidikan perubatan dari seluruh dunia telah membuktikan berkali-kali keberkesanan hipnosis dalam pelbagai arena. Sila tidak mengambil kata-kata saya untuk itu. Saya berat sebelah, kerana saya sebenarnya seorang hypnotherapist. Tetapi saya menjiwai mereka yang memegang andaian negatif dan salah mengenai hipnosis kerana saya juga pernah berfikir pemikiran sama.

Sebaik sahaja anda mula untuk menyiasat subjek hipnosis anda tidak boleh menjadi apa-apa selain daripada terpesona dengan keterangan yang normal, kemudahan penggunaan, dan keberkesanan. Penyelidikan sebenarnya dipenuhi apabila subjek hipnosis. Saya tidak bermaksud apa-apa separuh penyelidikan lama. Maksud saya projek penyelidikan besar-besaran yang dijalankan oleh orang yang sangat terang, sangat baik yang berkelayakan.

Fikirkan Stanford, Harvard, UCLA et al. Seperti yang saya katakan sebelum ini, tidak hanya mempercayai saya. Melihat ia untuk diri sendiri dan anda akan mendapati bukti yang mencukupi bahawa hipnoterapi adalah apa-apa tetapi perdukunan. Terdapat satu proviso sedikit. A hypnotherapist yang berkelayakan dan berpengalaman bukan dukun.

Roseanna Leaton, pakar dalam hipnosis muat turun mp3 untuk kesihatan dan kejayaan.

P.S. Ketahui bagaimana anda boleh memperbaiki hidup anda dengan hipnosis. Dapatkan hipnosis muat turun percuma daripada laman web saya sekarang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar