Minggu, 08 November 2015

Bagaimana Pergerakan otot Lead Boleh ke bahu Sakit

Bagaimana Pergerakan otot Lead Boleh ke bahu Sakit

Otot yang digunakan apabila anda memegang leher dan kepala tegak dan bukannya ke hadapan adalah bahu posterior atau otot belakang atas. Otot sebenarnya terdiri daripada kembali dan posterior deltoids atas percuma. Sakit bahu boleh disebabkan dengan melakukan senaman bahu dan dengan hanya berdiri lurus dan santai untuk tempoh yang lama. Bersenam dengan cara itu juga boleh membawa kepada masalah ini.

Jika anda telah mengalami bahagian atas belakang dan juga sakit bahu untuk beberapa bulan sekarang, anda juga mungkin mengalami bahu beku. Anda akan melihat bahawa badan anda boleh menjadi benar-benar meminta dialog tentang sesuatu yang ia tidak menjaga. Anda perlu mengambil ia sebagai barisan untuk membuat kajian semula ergonomik ruang kerja anda sendiri. Mungkin, anda juga boleh memerlukan perubahan dalam diet, pekerjaan, gaya hidup, dan beberapa kerja yang lebih mendalam.

Postur anda berjalan juga boleh menjadi punca sakit bahu. Apabila berjalan, tangan anda perlu bergerak dalam synchrony dengan kaki anda. Anda perlu mempunyai dada diadakan, bahu anda santai, dan kepala anda ke belakang. Apabila terdapat terlalu banyak putaran semasa pergerakan bahu, mungkin ada lebih banyak tekanan digunakan ke bahu, yang membawa kepada sakit bahu.

Apabila membawa barang-barang berat, beg galas, atau dompet, anda juga boleh mengalami sakit bahu. Hal ini terutama berlaku jika anda membawa berat yang sebelah badan anda. Mengharapkan bahu dan sakit leher berlaku selepas itu. Untuk memulihkan keadaan ini atau mengelakkan sakit bahu, membuat keputusan untuk menggunakan beg tangan yang lebih kecil atau lebih ringan. Jadikan ia atau ransel yang lebih ringan atau mempunyai tali luas untuk memastikan yang membawa ia akan menjadi lebih sama rata di bahu.

Adakah anda sibuk dengan sakit bahu? Selain menangani sebab yang mungkin, anda boleh memilih beberapa teknik atau kaedah untuk melegakan ketidakselesaan bahu.

Cuba seli dompet, beg di bahu anda yang lain. Kerana kita begitu digunakan untuk melakukan sesuatu dengan cara yang sama sepanjang masa ia boleh menjadi sedikit sukar untuk membuat perubahan kerana ia mengambil masa. Oleh kerana badan kita digunakan untuk 'pampasan' untuk mana-mana ketidakseimbangan, untuk menggerakkan 'beg' ke bahu yang lain tidak mengambil masa. Ia akan berasa pelik dan ia adalah lebih mudah untuk tidak membuat perubahan itu, ia memerlukan usaha dan ia benar-benar berbaloi?

Nah jawapannya adalah ya! Ia mengambil usaha, dan jika kita tidak membuat perubahan dan meneruskan cara yang sama ia boleh membawa kepada aduan yang lebih serius.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar