Minggu, 08 November 2015

Apa Chiropractic Care Boleh Lakukan Untuk Sakit Belakang

Apa Chiropractic Care Boleh Lakukan Untuk Sakit Belakang

Sakit belakang telah menjadi aduan biasa kebanyakan individu. Satu kajian baru-baru ini yang dibuat menunjukkan kira-kira 90% daripada orang dewasa mengalaminya pada satu ketika dalam hidup mereka dan 50% mengadu setiap tahun. Walaupun sesetengah menggunakan ubat-ubatan bukan preskriptif untuk kelegaan sementara, hakikatnya adalah ubat-ubatan ini tidak benar-benar menangani punca masalah ini. Mujurlah, perkembangan baru-baru dalam profesion Chiropractic telah membuat pilihan ini yang terbaik ada untuk menguruskan sakit belakang.

Terdapat beberapa faktor yang menyumbang untuk mempunyai sakit belakang. Walaupun rasa sakit boleh dikenal pasti dalam seksyen yang berbeza belakang seperti leher, belakang, atas dan tailbone, bahagian yang paling biasa dan mengkritik badan yang terjejas oleh sakit belakang adalah tulang belakang. Oleh kerana tulang belakang menjadi kawasan yang paling kritikal, doktor akan memberi tumpuan teknik ke mana-mana tempat di tulang belakang yang mungkin memerlukan pelarasan.

Dalam kebanyakan kes sakit belakang mungkin diri mengehadkan atau bukan progresif dan akibat keradangan otot. Kes-kes kekejangan otot, ketegangan otot dan ketidakseimbangan otot adalah disebabkan oleh tekanan pada salah satu daripada jenis utama otot di dalam badan kita, otot-otot rangka. Tekanan pada tulang belakang seperti hentaman saraf, scoliosis, arthritis, tergelincir cakera juga boleh menyebabkan sakit belakang. Untuk pengurusan kesakitan itu, penjagaan Chiropractic telah dilihat sebagai alternatif yang lebih baik. Walaupun ia mungkin perlu untuk berunding dengan doktor perubatan dalam beberapa kes, pilihan terbaik anda ialah dengan berjumpa doktor kiropraktik, kemudian mendapatkan rujukan dari doktor kiropraktik untuk seorang doktor perubatan jika dia fikirkan sesuai.

Melalui tangan pada teknik, pengamal kiropraktik boleh memujuk tulang belakang untuk menyelaraskan dengan betul. Dengan mengenakan tekanan pada tulang belakang, pelarasan tulang belakang dibuat dengan manipulasi. Kaedah-kaedah untuk mencapai hasil akhir ini berbeza-beza dan setiap doktor kiropraktik khusus dalam kaedah beliau berjaya sendiri. Strain otot ditangani terlebih dahulu oleh penjagaan kiropraktik supaya manipulasi tulang belakang boleh dilakukan dengan mudah. Akibatnya, pesakit lega sakit belakang dan mungkin boleh kembali ke kegiatan sehari-hari biasa. Chiropractor anda mungkin juga mengesyorkan mengambil campuran kalsium-magnesium untuk membantu rawatan. Ini biasanya serbuk yang boleh dicampurkan ke dalam air panas. Ia adalah relaxant otot semula jadi.

Kebanyakan ahli tulang menawarkan bantuan yang lengkap dan perkhidmatan penjagaan kesihatan untuk penjagaan yang lebih baik untuk tulang belakang anda. Kebanyakan semua ahli tulang berdedikasi untuk terus mencari jalan untuk membantu individu meningkatkan kesihatan mereka melalui semula jadi, cara-cara bukan pembedahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar