Minggu, 08 November 2015

Kembali Sakit Busters

Kembali Sakit Busters

Sakit belakang adalah salah satu penyakit yang paling biasa di seluruh - terutamanya sakit yang tinggal di belakang yang lebih rendah, yang majoriti berat badan anda disokong. Apabila anda mempunyai masalah belakang, ia adalah penting untuk mencari kelegaan dan mempercepatkan proses penyembuhan supaya anda boleh kembali ke aktiviti biasa anda secepat yang mungkin.

Terdapat penerimaan yang semakin meningkat dan penggunaan rawatan alternatif di Australia, dan terdapat beberapa rawatan yang disediakan bagi sakit belakang. Berikut adalah empat terapi alternatif yang telah terbukti secara saintifik berkesan dalam rawatan sakit belakang.

Akupunktur

Seorang ahli akupunktur tanpa rasa sakit memasukkan jarum rambut nipis di bawah kulit anda, yang dipercayai untuk melegakan kesakitan kronik dengan merangsang pelepasan endorfin, penahan sakit semula jadi badan anda.

Satu kajian baru-baru ini membuktikan bahawa akupunktur adalah lebih berkesan daripada konvensional, rawatan bukan pembedahan untuk sakit belakang yang lebih rendah. Perbezaannya dinyatakan sebagai pengurangan peratus 33 satu kesakitan, dan peningkatan peratus 12 satu dalam keupayaan berfungsi. Akupunktur telah dihantar pada 10, sesi 30 minit selama enam minggu, manakala rawatan konvensional melibatkan penggunaan ubat-ubatan dan terapi fizikal ke atas tempoh masa yang sama.

Teknik Alexander

Teknik Alexander adalah kursus pelajaran yang membantu anda untuk menyelaraskan semula dan keseimbangan badan anda dengan menggalakkan kesedaran mengenai cara anda bergerak dalam kehidupan seharian. Ini dikatakan untuk mengurangkan sakit sendi dan otot dengan meningkatkan kecekapan pergerakan dan postur.

Satu kajian 2008 menunjukkan bahawa sakit belakang kronik boleh susut dengan mengajar teknik Alexander. Selepas setahun rawatan, pesakit yang menerima 24 pelajaran teknik Alexander dilaporkan mengalami hanya tiga hari sakit belakang, berbanding 21 hari bagi mereka diberi penjagaan biasa dengan doktor mereka.

Urut

Urut adalah terapi popular digunakan untuk melegakan kesakitan, ketegangan otot, kekejangan, keradangan, sakit dan ketegangan. Terapi ini menggunakan tangan mereka atau alat-alat khusus untuk berirama menguli, gosok, dan otot strok, yang merangsang peredaran darah. Aliran darah bertambah baik membantu untuk menghantar oksigen dan nutrien, dan menghapuskan bahan buangan yang boleh terkumpul di dalam otot anda, mengehadkan pergerakan dan menyebabkan kesakitan.

Satu kajian 2003 menunjukkan bahawa urutan berkesan untuk sakit belakang yang berterusan, dan boleh mengurangkan kos penjagaan selepas kursus awal terapi.

Pengukuhan perut dengan Pilates

Otot abdomen yang lemah boleh menyumbang kepada sakit belakang, kerana otot abdomen bertindak penstabil penting bagi tulang belakang anda. Pilates telah berkembang daripada terapi alternatif ke dalam kaedah latihan kecergasan popular. Ia telah dibangunkan untuk meregangkan, menguatkan dan mengimbangkan badan, membantu untuk mencegah kecederaan dan mengurangkan sakit kronik. Ia juga banyak memberi tumpuan kepada pengukuhan teras abdomen anda, sekumpulan otot yang menstabilkan batang anda.

Satu kajian 2006 menunjukkan bahawa peserta yang mengamalkan Pilates tempoh 4 minggu mengalami kelegaan lebih sakit belakang yang lebih rendah daripada mereka yang telah melalui program rawatan yang lain.

Magnesium dan sakit belakang

The membantu magnesium mineral dalam fungsi normal otot dan tisu-tisu saraf, dan boleh membantu untuk melegakan kesakitan otot dan kekejangan. Jika darah adalah rendah dengan magnesium, mineral yang diambil dari otot. Tanpa magnesium yang cukup, otot kaku ke atas atau kontrak. Magnesium yang mencukupi membantu semua otot di dalam badan untuk berfungsi secara optimum.

Penafian

Apa-apa bahan di dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja, dan tidak boleh ditafsirkan sebagai nasihat perubatan atau arahan. Walaupun ketepatan teknikal adalah keutamaan, tidak ada tindakan yang perlu diambil berdasarkan semata-mata pada kandungan artikel ini. Sebaliknya, profesional kesihatan yang sesuai perlu dirujuk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar