Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Home Untuk Loya Hak Dari Dapur Anda

Pemulihan Home Untuk Loya Hak Dari Dapur Anda

Loya adalah perasaan yang apabila seseorang itu berasa tidak selesa atau pening dan mempunyai keinginan untuk muntah, tetapi mungkin tidak benar-benar muntah. Gejala-gejala lain yang mengiringi loya ialah sakit kepala, keletihan dan berpeluh. Satu mengalami keletihan atau ketakutan, dan kadang-kadang pernafasan cepat. Mulut kadang-kadang boleh menjadi kering atau yang kering kerana dehidrasi. Sebab-sebab boleh menjadi keracunan makanan, makan berlebihan, minum arak, atau hanya boleh terhasil daripada ubat yang berlebihan atau pengambilan berlebihan ubat penahan sakit. Ia juga boleh menjadi kesan sampingan daripada anestesia. Bagi kebanyakan orang, perjalanan dalam kereta api penuh sesak atau bas juga boleh meninggalkan mereka pening.

Demam pagi, satu bentuk loya, juga merupakan gejala yang biasa semasa mengandung. Selain itu, beberapa jenis badan adalah tidak toleran terhadap laktosa atau gandum, dan dengan itu sebarang pengambilan makanan itu juga menyebabkan loya atau pening.

Apabila mengalami loya, pelancong tidak perlu segera lari ke klinik, kerana ia boleh dirawat di rumah. Sesetengah ubat rumah untuk loya yang mudah dan kos hampir apa-apa.

Halia merupakan herba yang luar biasa yang boleh digunakan dalam rawatan rumah banyak juga untuk loya. Ia boleh ditambah kepada teh dan menghirup perlahan-lahan untuk mendapatkan bantuan daripada pening dalam masa terdekat masa.

Satu bahagian beras boleh direbus dalam dua bahagian air, dan air boleh tegang selepas mendidih beras selama 15 minit di atas api yang perlahan. Minum air ini mengeluarkan toksin satu perasaan yang buruk muntah. Walau bagaimanapun, jika seseorang itu merasa seperti muntah-muntah teruk, maka dia mesti pergi ke hadapan dan muntah keluar secara paksa dan menghilangkan keresahan yang berterusan mahu muntah.

Acupressure juga berfungsi hebat untuk mengawal mual dengan bekerja pada mata badan yang diperlukan. Ibu jari dan jari boleh bersatu dengan memberi tekanan pada mata tertentu, dan ini melegakan satu daripada loya.

Lemon boleh dibelah kepada dua bahagian dan garam dan lada boleh ditaburkan ke atasnya. Ini kemudiannya boleh disedut segar, atau dimasak dalam kuali goreng untuk seketika dan kemudian disedut. Ini meningkatkan pencernaan dan mengeluarkan toksin salah satu perasaan tidak senang itu.

Pudina dan lemon boleh direbus dalam air terlalu untuk salah satu daripada ubat rumah untuk loya. Madu kemudiannya boleh ditambah kepada campuran, apabila air menjadi sejuk sedikit, dan air yang kemudiannya boleh menghirup. Ini boleh disediakan dan digunakan 2-3 kali sehari untuk melegakan dari rasa loya.

Biji jintan putih serbuk boleh dicampur dalam air dan beberapa sudu boleh digunakan pada siang hari untuk menghilangkan rasa loya dan muntah-muntah.

Tablet pudina boleh dikunyah, atau teh pudina boleh disediakan, kerana ia pasti meredakan perasaan tidak senang di dalam perut yang menyebabkan loya.

Yang terbaik dari semua ubat rumah untuk loya untuk bayi kecil akan menambah sedikit madu serbuk halia dan diberikan kepada mereka, kerana mereka tidak mahu bau dan rasa halia segar. Bayi sentiasa perlu disimpan terhidrat, kerana muntah dehydrates mereka. Bayi juga boleh diberikan air lemon untuk menghilangkan mereka pening.

Semasa mengandung, ia adalah yang terbaik untuk bergantung kepada ubat rumah untuk loya, ubat-ubatan yang dibeli di kaunter boleh mempunyai kesan sampingan, melainkan jika dibeli pada nasihat pengamal perubatan itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar