Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Sakit Sendi

Pemulihan Sakit Sendi

Terdapat banyak keadaan yang berbeza yang boleh menyebabkan sakit sendi. Ini boleh disebabkan oleh penyakit atau keadaan seperti arthritis, atau hanya dari overworking mereka. Terdapat banyak rawatan untuk sakit sendi dari rawatan rumah dan produk semula jadi untuk ubat-ubatan preskripsi. Ramai orang yang mengalami JP mempunyai masa yang sukar mencari ubat yang sesuai. Berikut adalah hanya beberapa Pemulihan Sakit Sendi.

Dadah nonsteroidal anti-radang (NSAID)

Seperti negeri-negeri nama, NSAID adalah ubat anti-radang. Mereka sering boleh dibeli di kaunter dan jenis yang paling biasa adalah Ibuprofen. Walaupun ini boleh digunakan untuk melegakan kesakitan, ia tidak mencadangkan bahawa mereka diambil setiap hari.

Kortikosteroid

Kortikosteroid sering digunakan untuk merawat keadaan sistem imun yang menyebabkan JP seperti artritis reumatoid. Ini adalah ubat preskripsi yang mengurangkan keradangan dan kesakitan. The Corticosteroid paling biasa adalah Prednisone.

Penyakit Mengubahsuai antirheumatic Dadah (DMARDs)

Juga ubat preskripsi, ia digunakan untuk merawat pelbagai jenis sakit sendi termasuk artritis. Mereka bekerja dengan mengehadkan kerosakan sendi dan mengurangkan kesakitan yang mengiringi penyakit yang menyebabkan kesakitan ini. Antara DMARDs biasa ialah: hydroxychloroquine (Plaquenil), auranofin (Ridaura), sulfasalazine (Azulfidine), minocycline (Dynacin, Minocin) dan methotrexate (Rheumatrex).

Tambahan

Makanan tambahan untuk sakit sendi mengandungi bahan ini yang sangat terkenal untuk membantu dengan kesakitan adalah seperti berikut

Glucosamine: Glucosamine yang dihasilkan secara semula jadi di dalam badan adalah makanan tambahan yang membantu dengan pembentukan dan pembaikan rawan. Matlamat tambahan Glucosamine adalah untuk membentuk lebih rawan yang boleh membantu dengan sakit sendi.

Chondroitin: Chondroitin bertanggungjawab fleksibiliti tulang rawan dan juga menghalang enzim yang merosakkan rawan.

Methylsulfonylmethane (MSM): Walaupun di sana bukan ujian yang besar untuk menyokong tambahan ini, dikatakan bahawa MSM membantu dengan rawatan sakit sendi dengan mengekalkan ligamen yang sihat dan fleksibel.

Flexcin

Namun begitu ada suatu bahan baru yang telah ditemui untuk membantu sakit sendi dan ia hanya boleh didapati dalam satu jenis makanan tambahan melegakan kesakitan dan itulah Flexcin. Ramuan baru, CM8, telah dipanggil ancaman tiga kali ganda kerana ia bukan sahaja bertindak sebagai anti-radang tetapi juga membantu dengan pelinciran sendi dan melindungi daripada penyakit imun yang boleh menyebabkan JP.

Semasa membaca ulasan pengguna, ia adalah jelas bahawa Flexcin berfungsi. Ada yang melaporkan bahawa selepas mengambil selama hanya beberapa minggu kesakitan telah hampir hilang. Ini dapat dijelaskan oleh fakta bahawa bertentangan dengan lain makanan tambahan sakit sendi, Flexcin bukan sahaja menjaga sakit serta-merta, tetapi juga menghalang daripada kembali apabila diambil secara tetap. Walaupun ia dicadangkan untuk menunggu beberapa minggu sebelum ia berfungsi sepenuhnya, beberapa orang telah melaporkan keputusan selepas hanya mengambilnya untuk beberapa hari.

Lain Sakit Sendi Pemulihan

Beberapa rawatan rumah yang dicadangkan untuk kesakitan mengurut kawasan yang terlibat dengan apa-apa jenis minyak, makan buah-buahan seperti pisang, dan minum banyak air. Ubat-ubat lain termasuk krim topikal, senaman, dan dalam beberapa kes terapi fizikal. Terdapat banyak Pemulihan di pasaran yang pasti.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar