Minggu, 08 November 2015

Sun Salutation untuk Melegakan Sakit Belakang Rendah

Sun Salutation untuk Melegakan Sakit Belakang Rendah

Anda harus kagum bagaimana senaman yoga boleh melakukan keajaiban, terutama untuk sakit belakang yang lebih rendah. Selama bertahun-tahun, potensi melakukan senaman yoga dan menimbulkan untuk membantu merawat dan menghapuskan sakit belakang semakin lebih dan lebih popular terutama di dunia Barat moden.

Terdapat latihan khusus yoga, teknik, dan pose yang secara khusus boleh membawa dicari melegakan sakit belakang yang lebih rendah. Yang paling biasa dan paling popular siri postur Yoga untuk masalah ini adalah Sun Salutation. Juga dikenali sebagai Surya Namaskar, Sun Salutation adalah satu siri 12-postur teknik yoga yang dilakukan secara kolektif dalam aliran yang anggun dan tunggal. Ia sering digunakan sebagai pemanas asas sehingga. Ia membantu membina kekuatan otot dan penyokong fleksibiliti fizikal secara keseluruhan. Hanya satu pusingan Sun Salutation boleh terdiri daripada dua urutan lengkap. Satu urutan akan menyasarkan sebelah kanan badan manakala yang lain akan menyasarkan sebelah kiri.

Sun Salutation dimulakan dengan berdiri teguh dalam Mountain menimbulkan. Dalam kedudukan ini, pastikan kaki adalah lebar pinggul selain. Bawa tangan anda bersama-sama dalam kedudukan sawit ke sawit, jari menunjuk ke atas seolah-olah anda berdoa. Seperti yang anda mengekalkan kedudukan ini, mengambil beberapa nafas dalam-dalam sebelum akhirnya berpindah ke pose seterusnya. Mula menyedut dan menaikkan tangan anda ke atas. Kepala mesti perlahan-lahan bengkokkan ke belakang sebagai senjata menghulurkan di atasnya. Belakang anda mesti melengkung lanjut, sejauh yang anda tidak dapat dilupakan.

Seperti yang anda tidak dapat menghembus nafas dan kemudian bengkok ke hadapan. Lutut anda perlu bengkok yang anda rasa perlu. Tangan anda perlu berehat di sebelah kaki anda dan kepala anda menyentuh lutut anda. Adakah kedudukan disyorkan dan menimbulkan berulang kali untuk beberapa ketika. Sebagai minit berlalu, rasa badan anda mendapatkan santai dan sakit belakang anda yang lebih rendah lega.

Langkah seterusnya adalah untuk mengambil kaki kanan belakang dengan jari kaki di bawah dan bengkok lutut kiri menyentuh lantai dengan tangan anda. Kemudian mengambil kaki kiri belakang, dengan kedua-dua kaki lurus dan menolak tangan dengan rapi ke dalam lantai mula mengambil dada / kepala ke lantai, badan anda kini terbalik 'V'.

Mengambil tempat duduk itu dari padamu pada pepenjuru, jika menyembuhkan anda adalah ke lantai kemudian memanjangkan jarak di antara tangan dan kaki anda supaya menyembuhkan hanyalah dari lantai. Walaupun kepala anda adalah di tingkat ia adalah satu proses continueus untuk memanjangkan tulang belakang. Kemudian turun ke 'buaya' (chaturanga) kemudian ke ular tedung, anjing menimbulkan kemudian membawa kaki kanan melalui antara tangan dengan bengkok lutut, membawa kaki lain melalui Uttanasana kemudian bernafas dalam dalam perjalanan ke atas tangan ke tepi dan memimpin jalan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar