Minggu, 08 November 2015

Gatal-gatal juga dipanggil Urtikaria

Gatal-gatal juga dipanggil Urtikaria

Gatal-gatal adalah suatu keadaan yang menyebabkan kulit menjadi gatal, dengan lebam putih dibangkitkan, yang dipanggil roda, dan kawasan kulit yang kelihatan merah dan gatal-gatal mengelilingi mereka.

Ia adalah senjata, batang, dan kaki yang yang biasa terjejas, walau bagaimanapun, ia boleh muncul di mana-mana badan. Gatal-gatal akan berlangsung selama beberapa jam kadang-kadang walaupun beberapa hari dan boleh menjadi sangat tidak selesa.

Ia biasanya disebabkan oleh tindak balas histamine dicetuskan oleh alahan. Makanan yang kebanyakan orang sensitif kepada adalah: susu, buah-buahan sitrus, strawberi, kerang, ikan, daging, kacang tanah, kacang soya dan telur. Dadah juga boleh menjadi punca di sini, penisilin, dan juga pendedahan kepada bahan kimia seperti sabun dobi, bahan pencuci dan penyelesaian pembersihan. Untuk penyelesaian jangka panjang anda akan perlu melalui rumah anda dan cuba untuk membuang semua bahan kimia yang tidak semula jadi. Tetapi, sudah tentu, sekurang-kurangnya mendapatkan mereka keluar dari rumah dan dalam simpanan luar bangsal atau garaj. Mengeluarkan mereka dari persekitaran terdekat anda.

Selain kebersihan alam sekitar di sini adalah beberapa cadangan lain yang boleh membantu dengan bantuan dan penyembuhan.

Aromaterapi menggunakan Chamomile minyak pati disapu akan membantu melegakan gejala.

Jika anda mendapati bahawa anda mempunyai ini berlaku kerap maka anda perlu untuk mengenal pasti dan mengelakkan semua makanan yang anda alah kepada. Juga, anda boleh mengurangkan wabak dengan memakan diet yang pelbagai, semula jadi, organik adalah lebih baik, dan mengelakkan makan makanan yang sama lebih daripada sekali atau dua kali seminggu.

Sebahagian daripada Pati bunga juga boleh membantu: Remedy Penyelamat Cream disapu.

Herba berguna adalah: pudina dan pasli teh minum banyak. Dan minyak pudina diambil secara lisan juga boleh membantu.

Beberapa ubat-ubatan homeopati: Nat mur, Urtica urens dan Apis mel - semua ini akan membantu dalam melegakan dan mencegah gatal-gatal.

Anda juga mungkin mahu berunding dengan seorang pengamal kesihatan semula jadi kira-kira, rawatan hidroterapi dan mandi sitz.

Makanan tambahan untuk ambil: vitamin B kompleks, betaine hidroklorik, enzim pankreas diambil 3-4 kali sehari semasa perut kosong, dan terutamanya semasa serangan pertama gatal-gatal, vitamin C dan bromelain.

Dan kemudian semasa wabak, 2 tablet bikarbonat soda dalam air yang menghirup setiap 15 minit juga akan membantu, lakukan ini sehingga gejala telah hilang atau sekurang-kurangnya dikurangkan.

Pencegahan berulang boleh dicapai dengan mengambil makanan tambahan dengan bioflavonoids dan asid Pantothenic, asid lemak, vitamin B6 dan B Complex.

Untuk rawatan topikal yang baik anda boleh memohon campuran cecair beta karotena, losyen calamine, dan jika itu tidak membantu cuba memohon beberapa kismis ke kawasan itu, gejala melegakan juga jus ketumbar segar digunakan untuk kulit juga telah ditemui.

Anda boleh mendapatkan fakta tentang persekitaran anda dan apa yang boleh atau tidak boleh menyebabkan wabak dengan mendapatkan salinan buku Penyembuhan Dr Hulda Clark Untuk Semua Penyakit. Berikut adalah pautan untuk buku dan membersihkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar