Minggu, 08 November 2015

A Lama Wanita Bosan: Pilihan Up An Addiction

A Lama Wanita Bosan: Pilihan Up An Addiction

Okay, saya mengakuinya. Saya tenggelam dalam ketagihan.

Semua hidup saya, saya telah ketagih kepada tiga perkara khususnya - coklat, mentega, dan kopi, tetapi baru-baru saya telah mengambil satu tambahan. Saya kini ketagih kayu manis.

Dalam usaha untuk menjelaskan bagaimana ini berlaku dan akibatnya, saya perlu membawa anda kembali sedikit untuk saat itu ditakuti bahawa kebanyakan kita orang tua telah mengalami pada satu masa atau yang lain.

Ya, anda tahu salah satu yang saya bercakap tentang. Yang apabila doktor anda mengambil bahawa ungkapan serius dan bercakap perkataan-perkataan yang dahsyat, "Saya takut, sayang bersabar, bahawa kolesterol anda sudah habis."

Nasib baik bagi saya, saya tidak terlalu buruk, tidak seperti salah seorang daripada adik saya yang mengeluarkan kolesterol seperti yang lain menghasilkan karbon dioksida. Malah, nisbah saya masih cukup baik, tetapi trigliserida saya dan nombor LDL saya masih boleh menggunakan beberapa Tweaker.

Tidak mengambil berat dalam menambah lagi ubat lain untuk regimen saya, saya ditipu doktor pernah pesakit saya ke dalam membiarkan saya cuba diet, senaman, dan alternatif yang pertama, yang bercadang sepenuhnya untuk mengikuti melalui janji-janji saya.

Malangnya, saya tidak pernah menjadi salah satu dari orang-orang yang menikmati berpeluh, tetapi saya tidak berjaya untuk meletak kereta saya sedikit lagi dari pejabat saya. Selepas makan malam, jika ia adalah baik keluar, saya juga memilih untuk berjalan kaki yang menyenangkan di sekitar blok.

Saya beralih kepada 'n' tidak Half Half lemak bukan krim dalam kopi saya dan diukur mentega saya, cuba untuk menjadi lebih sedar apa yang saya masukkan ke dalam mulut saya.

Akhir sekali, saya membuang sekitar untuk kaedah alternatif kawalan kolesterol. Tidak menghairankan, ia adalah adik kolesterol saya menghasilkan yang pertama kali datang untuk menyelamatkan saya. Pakar kardiologi beliau telah mencadangkan bahawa dia menelan setengah sudu teh kayu manis setiap hari dengan sarapan dan makan malam.

Enggan mematuhi nasihat perubatan atas apa-apa isu yang penting dari hanya satu sumber, saya segera melakukan apa yang ada, menyesuaikan diri dengan baik, wanita yang munasabah pertengahan umur profesional, yang juga berlaku untuk menjadi Lama Wanita Bosan, akan lakukan. Saya bertanya kepada pendandan rambut saya apa yang dia fikir.

Bayangkan mengejutkan saya, apabila dia segera menokok. "Sesungguhnya!" Lalu berseru. Pakar kardiologi saya - seorang yang lain dari adik-adik saya - disyorkan perkara yang sama, dan ia bekerja. Sekarang di sini adalah bukti yang paling luar biasa, kerana saya tahu bahawa ubat banyak untuk pelbagai aduan telah tidak bekerja untuk wanita ini.

Lepas, tetapi tidak kurang pentingnya, saya memeriksa dengan orang ramai makan tengah hari di deli tempatan saya. Sekali lagi, saya telah bertemu dengan kejutan, sebagai salah satu sahabat baik saya mengakui bahawa suaminya telah dikatakan menghidu bahan yang, setelah mempunyai ia disyorkan untuk beliau sebagai penawar alternatif dengan lagi seorang pakar kardiologi ketiga.

Tiga kali menjadi daya tarikan yang, saya berhenti oleh runcit dalam perjalanan pulang dan dibeli saiz ekonomi besar barang-barang. Keesokan harinya, saya yakin plopped setengah sudu teh kayu manis kering ke dalam mulutku dan cuba untuk menelan. Serbuk tidak akan turun.

Sementara itu, air mata mula mengalir kerana saya dgn penuh ketakutan dihidupkan paip dan dihubungi untuk gelas. Setelah mengetuk kembali yang baik dua auns cecair, saya swished sekitar dan secara beransur-ansur kembali keupayaan untuk bernafas.

Pada ketika ini, saya menelefon kakak kini terkenal saya.

"Jangan bodoh!" Dia, seperti biasa, menyokong. "Campurkan dalam sos epal."

Well, saya cuba petang dan pada keesokan harinya dengan keputusan yang berbeza-beza dan akhirnya bertekad untuk mencari kaedah saya sendiri. Selepas banyak uji kaji, saya mendapati bahawa meletakkan setengah sudu teh kayu manis ke dalam sudu dan kemudian mencampurkan dua sudu cecair saya akan minum dengan roll kayu manis (kopi, jus oren, atau susu sebagai contoh) bekerja dengan baik.

Lain kali saya pergi ke doktor, berita itu lebih baik. Trigliserida saya telah terbenam tiga puluh mata dalam dua bulan dan terus kekal di sana. Sekarang, perlu diingat bahawa saya bukan seorang doktor, jururawat, atau sewajarnya; jadi bercakap dengan anda pertama, jika anda sedang mempertimbangkan untuk mengambil walaupun mengenai ketagihan saya. Semua orang adalah berbeza, dan apa yang berguna kepada saya mungkin berbahaya kepada anda.

Perkara yang boleh pergi bersama-sama cukup lancar untuk beberapa bulan selepas itu. Saya bangun setiap pagi untuk kayu manis dan kopi dan mengambil bahagian kayu manis dan susu sebelum tidur. Kemudian yang tidak dapat dielakkan berlaku, dan saya menjadi satu tahun yang lebih tua.

Cuba untuk memberi inspirasi kepada usaha masakan saya, seorang lagi adiknya, memberikan saya sekotak rempah yang bermutu tinggi dari Penzeys Rempah yang termasuk dua botol kayu manis seperti yang kita tahu di sini di Amerika Syarikat untuk hari jadi saya.

Memahami kayu manis yang datang dalam beberapa jenis yang berbeza. The kayu manis Cina atau C. aromaticum begitu kuat bahawa ia boleh dikatakan mengambil kepala saya, apabila saya cuba untuk menelan ia. Di samping itu, saya dapati apabila saya mengkaji bahan ini terlampau kuat bahawa jenis ini mengandungi tahap coumarin, komponen yang telah didapati agak toksik dan boleh menyebabkan hati dan buah pinggang ganti rugi dalam dos yang besar.

Kotak hadiah saya juga mengandungi sebotol kayu manis Vietnam atau C. loureiroi, yang jauh lebih ringan daripada sepupu Cina. Masih saya terpelihara untuk memasak dalam dos yang kecil atau kadang-kadang percikan di atas sekeping baik mentega dan diberi gula roti bakar. Lagipun, kakak saya tidak berniat untuk saya menggunakan secara perubatan hadiah beliau.

Kebanyakan jenama kayu manis yang sedia ada di rak-rak kedai runcit di Amerika Syarikat terdiri daripada Ceylon kayu manis atau Cinnamomum verum, yang lebih ringan masih dan mengandungi jumlah diabaikan coumarin. Ia adalah untuk ini bahawa saya telah sembuh dan benar-benar ketagih.

Lagipun, jika sesuatu yang baik ini membolehkan kedua-dua doktor saya dan saya gembira, maka saya okay dengannya. Semak dengan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar