Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Home Untuk Kurap - Remedi Asli Dari Dapur Anda

Pemulihan Home Untuk Kurap - Remedi Asli Dari Dapur Anda

Kurap datang dari perkataan 'mangier' yang bermaksud, "makan", hanya bermaksud bahawa hama makan ke dalam darah dan kulit haiwan, meninggalkan mereka mencari lusuh dengan perasaan sengsara kerana gatal-gatal yang berterusan. Berlaku kehilangan rambut yang berterusan dan kulit kelihatan merah jambu dengan tanda-tanda darah hama pergi dalam dan minum darah haiwan. Tompok kelabu muncul di sekitar hidung, telinga dan lain-lain kawasan kulit. Perhatian segera adalah dinasihatkan, kerana mengabaikan keadaan ini boleh menjadi berbahaya.

Yang pertama dan yang paling mudah semua ubat rumah untuk kurap adalah untuk menjaga kawasan yang terlibat kebersihan, dengan membersihkan mereka dengan penyelesaian disediakan dengan mencampurkan boraks, peroksida dan air. Oatmeal Flea Sarjan dan Tick Syampu boleh digunakan untuk memberi haiwan peliharaan mandi menyeluruh.

Seterusnya, pes boleh disediakan dengan mencampurkan boraks dalam air sedikit, dan ia kemudiannya boleh digunakan pada patch dan dibiarkan kering. Ini pasti berkesan, dan akan meninggalkan haiwan kesayangan lebih bahagia.

Tempat tidur dan barangan lain milik haiwan sentiasa perlu sentiasa bersih dengan membasuh mereka dalam boraks untuk pemulihan yang cepat, dan juga untuk mencegah hama bertambah bilangannya.

Satu lagi salah satu rawatan rumah yang mudah untuk kurap termasuk membersihkan permaidani di rumah dengan kerap dengan menambah cuka untuk pembersih vakum untuk membasmi permaidani dan membuat mereka kuman percuma. Ini adalah kerana permaidani kotor boleh membawa kepada penyebaran jangkitan dengan cepat.

Setiap orang telah mendengar sifat-sifat ajaib bawang putih. Ia ternyata bahawa mereka bekerja bukan sahaja untuk manusia, tetapi juga untuk haiwan. Memberi bawang putih dan yis kapsul untuk haiwan adalah benar-benar membantu apabila mereka mengalami kurap.

Zink, yang terdapat dalam makanan protein adalah penyembuh kulit yang sangat baik. Makanan seperti susu, keju, yogurt, biji labu, beras perang, bijirin penuh gandum dan lain-lain adalah sumber yang sangat baik zink. Kacang, badam, bijan sumber lain yang kaya dengan zink, dan mesti digunakan dengan kerap untuk pemulihan yang lebih cepat.

Salah satu ubat rumah yang sangat murah untuk kurap akan memohon Minyak Tea Tree di kawasan yang terjejas untuk keputusan yang cemerlang. Juga, bulu haiwan peliharaan perlu kerap menolak untuk membersihkan diri swab dan mengekalkan kebersihan.

Yogurt mengandungi acidophilus boleh diletakkan di dalam telinga haiwan, kerana ia pasti menyembuhkan swab.

Minyak masak biasa boleh digunakan pada kulit haiwan kerana ia membunuh hama dan melembutkan tompok pada kulit untuk menyembuhkan mereka dari masa ke masa.

Lemon juga mempunyai ciri-ciri yang hebat sama ada ia boleh dimakan atau digunakan secara luaran. A lemon dihiris boleh direbus dalam air dan dibiarkan sejuk semalaman. Keesokan harinya, air limau sejuk boleh digunakan pada haiwan peliharaan dengan bantuan span dan dibiarkan kering tanpa mengelap. Ini pasti membunuh hama dan membersihkan kulit.

Penggunaan madu juga adalah salah satu ubat rumah yang paling berkesan untuk kurap. Ia boleh digunakan pada kulit haiwan dan kiri untuk beberapa ketika. Haiwan kesayangan yang kemudiannya boleh dimandikan sehingga bersih dengan air suam.

Akhir sekali, epal sider cuka unpasteurized boleh ditambah kepada makanan haiwan kesayangan, kerana ia akan membantu dalam pemulihan cepat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar