Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Rumah Untuk Jangkitan Sinus Hak Dari Dapur Anda

Pemulihan Rumah Untuk Jangkitan Sinus Hak Dari Dapur Anda

Jangkitan sinus adalah hasil daripada tersumbat ruang udara antara tulang-tulang di muka, biasanya sekitar hidung dan mata. Gejala-gejala boleh menjadi lelehan hidung, sakit mata, sakit kepala, dan juga demam. Apabila sinus yang bengkak, saluran pernafasan mendapat disekat menyebabkan memerangkap lendir, yang menyebabkan jangkitan dan kerengsaan, dan juga membuat pernafasan sukar. Malah ada orang yang membangunkan batuk, kesakitan di tekak, nafas yang buruk dan terganggu perut, sebagai sebahagian daripada jangkitan pas dari hidung ke tekak dan kemudian ke perut. Dalam kes-kes apabila hidung bengkak, ia menjadi menyakitkan untuk memakai cermin mata.

Terdapat bersyukur rawatan rumah lebih jangkitan sinus daripada orang tahu sudah, dan ini boleh memberikan kelegaan cepat untuk mereka yang mengalami kesakitan dan kerengsaan.

Ibuprofen boleh mengurangkan sakit kepala dan demam disebabkan oleh jangkitan sinus, dan oleh itu salah satu ubat yang paling disyorkan.

Ia adalah perlu untuk menjaga kebersihan, dan pakaian, tuala dan linen tempat tidur orang terjejas mesti disimpan bersih pada setiap masa.

Susu, keju dan gandum perlu dielakkan kerana ia memburukkan lagi masalah sinus. Makanan lain yang menyebabkan alahan, sekali gus menyebabkan jangkitan sinus, mesti dikenal pasti dan menahan dirinya daripada.

Semangkuk besar air panas boleh digunakan untuk mendapatkan wap yang baik. Kepala boleh ditutup dengan tuala tebal, dan wap boleh dihidu selama kira-kira 15-20 minit untuk membersihkan trek pernafasan semua lendir terperangkap. A memampatkan panas juga boleh diletakkan pada hidung untuk memberikan kelegaan, kerana haba akan membantu mukus untuk melarikan diri dan menenangkan saraf. Selain itu, mandi air panas yang baik unblocks semua trek pernafasan.

Satu mandi dalam tab penuh dengan air suam dengan minyak kayu putih ditambah kepadanya benar-benar syurga, kerana ia melegakan sakit kepala dan sakit lain yang berkaitan dengan resdung. Ini adalah pasti salah satu remedi rumah yang terbaik untuk jangkitan sinus.

Minum teh panas, yang disediakan oleh halia pencampuran adalah lagi satu ubat yang paling baik untuk jangkitan sinus rumah. Pes halia juga boleh digunakan pada dahi, sebagai hartanah herba bertindak ajaib dalam decongesting hidung dan memberikan bantuan.

Apple cider cuka adalah baik untuk minum semasa masalah sinus. Jika tidak, ia boleh juga ditambah untuk kapal air mendidih dan wap boleh dihidu untuk kelegaan cepat.

Banyak semburan hidung yang baik adalah yang terdapat di pasaran, yang membantu untuk mengurangkan keradangan, dan dengan itu mengurangkan sekatan dalam hidung dengan membiarkan pas mukus bebas. Ini mengurangkan sakit kepala dan kerengsaan. Humidifiers boleh digunakan dalam musim sejuk untuk mengelakkan sejuk dan jangkitan sinus yang terhasil disebabkan daripadanya.

Rest dinasihatkan semasa jangkitan sinus yang bergerak kira-kira dan lentur kepala untuk melakukan sesuatu pekerjaan menyebabkan kesakitan dan ketidakselesaan.

Dalam kes-kes yang teruk, apabila kelopak mata menjadi bengkak dan letih, disertai dengan simpulan pada pipi dan leher, pesakit perlu segera dikejarkan ke doktor sebelum apa-apa yang boleh membawa maut (seperti meningitis) berlaku, yang boleh menyebabkan kerosakan teruk kepada otak dan petunjuk koma.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar