Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Home Untuk Kesesakan hidung kanan Dari Dapur Anda

Pemulihan Home Untuk Kesesakan hidung kanan Dari Dapur Anda

Hidung tersumbat atau tersumbat berlaku apabila membran hidung menjadi bengkak dan mengganggu bernafas, sekali gus menyebabkan ketidakselesaan yang besar dan kerengsaan. Dalam kes yang teruk, ia juga boleh menjadi sangat fatal. Sebab-sebab boleh menjadi selesema, selesema, alergi, refluks asid atau demam virus.

Pada bayi, ia boleh menjejaskan dalam penyusuan atau menyusu. Walaupun pada kanak-kanak kecil, ia boleh menjadi menjengkelkan, kerana ia menghalang pernafasan kepada biasa dan mengganggu tidur. Ia boleh membawa kepada mata berair dan kadang-kadang sukar untuk pendengaran. Ia juga boleh menyebabkan berdengkur kerana hidung tersumbat.

Nasib baik, terdapat banyak remedi rumah untuk hidung tersumbat untuk semua yang menderita daripada itu.

Halia adalah satu ubat yang paling baik untuk hidung tersumbat rumah. Jadi mana-mana menyediakan teh dengan mendidihkan halia sedikit ke dalam ia berfungsi keajaiban dalam memberi kelegaan kepada masalah ini. Ia juga menyembuhkan demam yang disertakan, halia memanaskan badan.

Bawang putih dan herba yang sangat baik, jika ada hanya boleh bertolak ansur dengan bau untuk seketika. Kepingan kecil bawang putih boleh dipotong dan direbus dalam air. Air itu kemudian boleh disejukkan dan digunakan 2-3 kali sehari untuk melegakan kesesakan hidung.

Satu lagi cara yang mudah dan berkesan untuk mengalahkan hidung tersumbat di rumah adalah untuk memulakan dengan hanya mendidih air dalam kuali besar atau perkakas. Selepas beberapa wap telah melarikan diri, letakkan kuali ini di atas meja dan duduk di sebelah meja, (membongkok kuali) dan menutup kepala dengan tuala tebal. Cuba menyedut beberapa stim. Ulangi ini 2-3 kali pada siang hari. Ini adalah pasti untuk membuang semua hidung dan dada kesesakan.

Satu lagi cara untuk mengalahkan hidung tersumbat adalah mencurahkan air sedikit panas dalam kaca dan tambah sedikit garam kepadanya. Dengan bantuan sudu, mengambil sedikit air dan membawanya hampir satu lubang hidung. Tarik nafas dan menyedut sedikit air. Air yang keluar dari mulut, membawa dengan itu, kahak dan lendir, sekali gus membersihkan lubang hidung. Ulangi ini dengan lubang hidung kedua. Ini boleh diulang 2-3 kali sehari, dan ia memberikan kelegaan yang besar. Air juga boleh dituang dalam lubang hidung dengan bantuan penitis mata, dan hidung boleh ditiup sukar untuk membersihkannya. Ini adalah salah satu yang paling mudah semua ubat rumah untuk hidung tersumbat dan kos hanya apa-apa.

Untuk bayi, mukus boleh dibersihkan dengan bantuan seorang penyedut hidung.

Bayi dan kanak-kanak kecil boleh dibuat untuk tidur dengan menaikkan kepala mereka, iaitu meletakkan sesuatu di bawah katil atau tilam mereka untuk menaikkan kepala mereka ketika tidur, kerana ia membantu dalam mencegah hidung tersumbat.

Beberapa jalur hidung boleh didapati di pasaran hari ini yang meluaskan hidung, dengan itu menjadikannya lebih mudah untuk bernafas.

Semburan masin juga boleh digunakan, atau mereka boleh disediakan di rumah dengan mencampurkan air suam dan garam, untuk membersihkan hidung berjalan kanak-kanak.

Untuk alahan, ia akan menjadi yang terbaik untuk mengelakkan makanan atau debu yang menyebabkan masalah hidung.

Jika hidung tersumbat berterusan sekurang 3-4 hari, bantuan perubatan dengan segera adalah disyorkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar