Minggu, 08 November 2015

Sejarah Continuum Pergerakan

Sejarah Continuum Pergerakan

Pergerakan Continuum adalah terapi yang memberi tumpuan dalam menangani penyembuhan kepada badan, minda dan semangat pesakit. Terapi ini adalah berdasarkan idea bahawa badan dipenuhi dengan cecair seperti darah, limfa, dan peluh. Terapi ini dianggap sebagai sejenis rawatan somatik yang mensasarkan kesembuhan pada tahap yang jauh berbeza berbanding dengan jenis konvensional urutan terapeutik.

Terapi ini menggunakan tarian seperti pergerakan yang melibatkan semua bahagian-bahagian badan yang membolehkan pelepasan ketegangan di kawasan-kawasan yang terjejas. Selain daripada teknik-teknik pergerakan, pergerakan Continuum juga termasuk bernafas, bunyi, dan kaedah visual yang sama-sama penting dalam menyediakan bantuan dari segala macam keadaan badan serta peningkatan tahap kesihatan emosi dan mental.

Ini rawatan lagi mengagumkan unik telah dicipta pada tahun 1974 oleh Emily Conrad yang merupakan seorang penari pada masa itu. Perkembangan teknik itu disebabkan kasih sayang dan semangat beliau untuk menari yang sangat banyak termasuk dalam terapi. Selain menari, dia suka pergerakan dan terpesona bagaimana setiap hidupan bergerak dalam persamaan antara satu sama lain untuk mencapai sesuatu keinginan atau tujuan mereka. Minatnya dalam gerakan gerakan dengan kehidupan terutama membawa beliau untuk membuat terapi yang indah yang memberi tumpuan kepada pendidikan bagaimana rakyat perlu bergerak dengan cara yang berfaedah.

Akhirnya pada tahun 1974, dia dapat menyiapkan penyelidikan beliau dan meletakkan semua maklumat yang dikumpul melalui pemerhatian dan eksperimen ke dalam teknik pergerakan muktamad beliau yang dia dipanggil pergerakan Continuum. Pada masa kini ia ditawarkan kepada institusi kesihatan, spa-spa awam dan pusat-pusat penjagaan kesihatan. Ini jenis rawatan perubatan alternatif boleh agak santai lagi meletihkan pada masa yang sama kerana ia menggunakan kekuatan, fokus, dan stamina untuk mendapatkan dari satu kedudukan kepada yang lain.

Teknik Emily Conrad digunakan hari ini untuk merawat pelbagai keadaan dan juga bertindak sebagai kaedah pengukuhan yang boleh meningkatkan fleksibiliti dan mobiliti dalam tisu otot, sendi, dan ligamen badan. Pergerakan Continuum boleh dialami dengan bantuan dan bimbingan pelajar atas beliau yang kini mengajar dan menawarkan ini program pergerakan terapeutik kepada orang ramai. Pengamal teknik penyembuhan ini tepat dapat juga terlatih dan mendapat pendidikan intensif kepada pergerakan yang betul dan peralihan manakala badan mereka adalah tergantung daripada peralatan yang untuk menjaga tubuh di atas tanah. Mereka juga membantu pelanggan mengenai cara memahami kepentingan meditasi dalam rawatan dan bagaimana ia membantu dalam pemulihan dan kelonggaran badan dan minda. Pelanggan yang diajar tentang cara untuk memberi tumpuan semasa dalam pelbagai jawatan yang mungkin kelihatan tidak selesa tetapi pada hakikatnya adalah memberi manfaat kepada orang yang melaksanakannya. Pelanggan juga dididik dengan corak pernafasan yang ideal yang juga penting dalam menggalakkan tubuh untuk berfungsi dengan baik kerana ia adalah pada masa kelahiran kita. Emily Conrad mengajar kita melalui teknik beliau pada bagaimana untuk bernafas dengan cara yang betul seperti bayi untuk meningkatkan fungsi pernafasan kita.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar