Minggu, 08 November 2015

Cara Semulajadi untuk menghilangkan Heartburn

Cara Semulajadi untuk menghilangkan Heartburn

Keadaan ini lazimnya mempunyai pembakaran, sensasi wavelike dalam esofagus dan kawasan dada atas. Ia biasanya berlaku sejurus selepas makan. Heartburn jika cukup serius boleh berasa seperti serangan jantung tetapi ia biasanya sekejap dan tidak serius dalam alam semula jadi.

Ubat-ubatan anti-asid, di kaunter biasanya apa yang disyorkan. Walaupun ini tidak memberikan kelegaan sementara, ia boleh menyebabkan set mereka sendiri isu-isu jika digunakan untuk jangka masa yang panjang. Mereka akan mengganggu keseimbangan untuk pencernaan dan mewujudkan isu dengan pH dalaman badan. Penggunaan dilanjutkan akan menyebabkan lebih-keasidan walaupun ia adalah ubat untuk meneutralkan keasidan yang berlebihan. Dan apabila pH terlalu asid ia menjadi tempat pembiakan parasit, bakteria, virus dan kulat.

Perkataan-Awas: Walaupun keadaan ini biasanya tidak berbahaya, episod berulang boleh menunjukkan keadaan yang lebih serius, seperti hernia hiatal, ketidakseimbangan enzim, jadi jika ini berlaku banyak, mendapatkan didiagnosis dan memastikan bahawa apa yang anda berurusan dengan benar-benar hanya pedih ulu hati.

Punca yang paling biasa pedih ulu hati makan makanan yang kebanyakannya asid-membentuk dan lebih makan. Juga makan banyak lemak yang tidak sihat, dan makanan diproses secara komersial. Dan jika tahap asid hidroklorik anda terlalu rendah ini juga boleh membuat pedih ulu hati.

Sebab-sebab lain masalah penghadaman, alahan makanan, atau menggabungkan terlalu banyak jenis makanan pada masa yang sama; minum banyak semasa makan, terlalu banyak tekanan, dan sembelit.

Minyak pati buah pelaga boleh membantu untuk melegakan gejala-gejala pedih ulu hati.

Untuk mengelakkan pedih ulu hati mengelakkan makanan diproses secara komersial, karbohidrat ditapis, makanan pedas, lemak yang tidak sihat, gula, teh komersial, limau dan jus oren, alkohol, produk tomato, makanan yang mengandungi pudina atau Spearmint, coklat, soda, dan kafein dan kopi produk.

Mengubah anda diet kepada yang kaya dengan makanan organik keseluruhan, minuman sayur-sayuran hijau, sayur-sayuran hijau organik segar, ikan liar yang ditangkap, daging dan ayam organik yang bebas-range dan minum air yang ditapis tulen.

Elakkan makan lewat malam dan makan makanan yang alkalizing dalam alam semula jadi, sayur-sayuran hijau terutamanya organik.

Menikmati makanan yang termasuk salad segar berdaun hijau, sayur-sayuran organik kukus, atau protein dipanggang atau dibakar, dan panggang juga. Gunakan mentega kelapa dara atau minyak, minyak biji rami lignin atau minyak zaitun adalah pilihan terbaik bagi minyak. Cuba untuk mengelakkan hidrogenasi lemak dan minyak serta makanan goreng. Juga mentega badam mentah adalah lebih baik daripada mentega kacang dan hebat pada keping epal. Air kelapa, organik, juga benar-benar baik untuk anda dan agen alkalizing.

Makanan yang boleh menawarkan kelegaan segera ialah timun mentah (dikupas), walnut, epal dan beras perang. Juga menghirup air dengan beberapa sudu teh organik cuka epal cider atau baking soda akan meneutralkan serangan itu.

Herba berguna adalah lidah buaya, Adas Agrimony, Angelica, gentian, bawang putih, akar Marshmallow, elm yang licin, goldenseal, pasli dan akar likuoris.

Sesetengah Homeopati: Bagi pedih ulu hati yang disebabkan oleh makanan atau lemak masam menggunakan Nux Vomica. Pedih ulu hati yang disebabkan oleh kebimbangan, kekejangan perut atau dahaga, gunakan album Arsenicu. Dan jika disebabkan oleh makan terlalu banyak dan disertakan dengan sendawa pada waktu petang dan cirit-birit dalam penggunaan pagi Sulfur.

Dan cepat segar diperah jus timun - ini sering cepat memutuskan gejala pedih ulu hati.

Apabila makan membenarkan sekurang-kurangnya 3 jam di antara waktu makan, melainkan jika terdapat isu-isu gula dalam darah kemudian makan makanan yang lebih kerap lebih kecil.

Pemakanan makanan tambahan yang khusus akan membantu adalah: enzim pencernaan yang diambil dengan setiap hidangan dan 600 mg kalsium karbonat setiap 2 hingga 3 jam sehingga simptom reda.

The Bifidobacteria dan acidophilus, frukto-oligosakarida, dan organisma berasaskan tanah-probiotik juga membantu. Yang berpangkalan di tanah-organisma FOS (frukto-oligosakarida), adalah sebuah karbohidrat mikroorganisma semulajadi yang berfungsi sebagai ejen membaja dan membolehkan Bifidobacteria berkembang ialah usus besar, di mana ia membantu untuk melindungi daripada bakteria berbahaya.

Apabila mengambil organisma berasaskan tanah sebagai makanan tambahan mereka membantu untuk menyahtoksik saluran gastrousus dan menghapuskan acuan, kulat, virus, parasit dan yis. Mereka juga membantu untuk meningkatkan penyerapan nutrien dan membantu meningkatkan imun dan fungsi sel, dan juga bertindak sebagai antioksidan semulajadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar