Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Asia berkesan untuk Pelepasan Sakit Kaki

Pemulihan Asia berkesan untuk Pelepasan Sakit Kaki

Dalam artikel ini, saya akan menerangkan beberapa pendekatan digunakan secara tradisional di Asia untuk memerangi kaki sakit dan untuk menggalakkan penyelenggaraan holistik badan secara keseluruhan. Walaupun berasal dari Timur Jauh, banyak kaedah ini dengan mudah boleh digunakan dalam masyarakat barat moden kita untuk melegakan kaki sakit berkesan.

Cina Foot Reflexology

Menurut pengetua perubatan Cina, saraf deria organ-organ dalaman badan perjalanan ke meridian yang memuncak di bahagian bawah kaki. Oleh itu, dari perspektif China, bukan sahaja kaki sakit menunjukkan ketidakseimbangan berpotensi dalam badan, tetapi dengan sifat mereka, tapak kaki adalah sangat mudah terdedah kepada kesakitan kecuali mereka diberi penjagaan dan penyelenggaraan yang mereka perlukan.

Refleksologi Cina adalah penggunaan tekanan ke kawasan-kawasan tertentu tapak kaki. Aplikasi tekanan boleh membantu melegakan kesakitan dan kesakitan, meningkatkan peredaran darah, dan juga menyasarkan ketidakseimbangan berpotensi dalam organ-organ badan.

Refleksologi Cina adalah mudah didapati di barat, terutamanya di kebanyakan bandar-bandar yang lebih besar. Biasanya, urutan kaki Cina berlangsung selama kira-kira sejam, dan termasuk urutan kaki yang dalam yang harus meninggalkan perasaan kaki anda diperbaharui dan dibebaskan dari kesakitan. Mengharapkan untuk membayar kira-kira $ 25 setiap urut, yang manakala yang munasabah, mungkin terlalu mahal opsyen bagi setiap hari atau penyelenggaraan walaupun mingguan bahawa kaki anda benar-benar memerlukan.

Di Jepun, refleksologi kaki dipanggil "soku shin melakukan" atau "Zoku shin lakukan," yang secara harfiah diterjemahkan sebagai "jalan tengah-tengah kaki," mencadangkan sekali lagi bahawa kaki adalah "jantung," benar atau pusat, organ-organ badan. Urut kaki Jepun berasal dari China, dan seperti Cina sasaran urut kaki titik tekanan pada kaki yang menghubungkan dengan organ-organ badan. Walau bagaimanapun, rakan sejawatannya dari Jepun telah berkembang menjadi set yang tersendiri teknik, termasuk penggunaan shiatsu, atau tekanan jari, dan penggunaan minyak.

Jepun Urut Kaki Tools

Jepun yang sangat peka dengan kepentingan penyelenggaraan kaki yang sihat. Dalam zaman pertengahan Jepun, biasa dilarang untuk menunggang kuda, yang bermakna mereka terpaksa pergi di mana-mana dengan berjalan kaki. Di Jepun moden juga, kerana kereta tidak praktikal di bandar-bandar sesak, kebanyakan orang masih hari ini melakukan yang besar berjalan setiap hari. Tidak menghairankan memandangkan sejarah ini, pelbagai besar peralatan urut kaki telah berkembang di Jepun untuk memerangi kesakitan kaki kronik.

Jepun alat urut kaki yang paling popular ialah urut kaki takefumi. Peranti mudah pada asasnya sekeping separuh daripada buluh, kira-kira satu kaki panjang, pengguna hanya meletakkan di atas lantai dan langkah selama satu minit atau lebih.

Gerbang semulajadi takefumi menyediakan permukaan lagi licin yang sempurna bagi mendapatkan, menenangkan urutan kaki cepat yang teliti urut tapak kaki, memberikan kelegaan segera dari kesakitan kaki semasa bekerja semua titik tekanan yang menghubungkan dengan organ-organ badan. Walaupun takefumi yang berasal dalam tempoh zaman pertengahan Jepun, hari ini anda masih boleh mencari takefumi di hampir setiap isi rumah Jepun.

Mungkin ada hubungan antara ketaatan Jepun untuk penjagaan kaki setiap hari melalui urutan kaki, dan hakikat bahawa Jepun menikmati jangka hayat tertinggi di dunia?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar